miércoles, 14 de noviembre de 2012

Lo rural y la arquitectura de Glenn Murcutt/ Miguel del Rey


L'arquitectura de Glenn Murcutt ens mostra una vinculació amb lo rural molt atractiva, precisament es tracta d'una lliçó d'honestedat, d'ús de materials contemporanis, de "allò eminentment constructiu" que estava vigent en la millor de les
arquitectures rurals que de manera intemporal hem tingut i que han construït els nostres paisatges heretats. D'allò que també van saber fer els mestres d'obra que van sortir de l'Acadèmia a la fi del segle XVIII i durant els primers anys del XIX, personatges que van forjar les bases de la nostra arquitectura tradicional moderna que avui trobem tan nostra.
Glenn Murcutt ens ofereix aquesta mirada neta i aestilística tan pròpia del rural. Enhorabona Glenn per teua obra. El Croquis, al contrari de la seua política de "globalització" i vulgarització de l'arquitectura, ens ofereix, com sempre carregada de plom en les seves pàgines, l'obra d'aquest deliciós arquitecte en el seu últim número.
-----------------------------------------------------------------------------------------
La arquitectura de Glenn Murcutt nos muestra una vinculación con lo rural muy atractiva, precisamente se trata de una lección de honestidad, de uso de materiales contemporáneos, de “aquello eminentemente constructivo” que estaba vigente en la mejor de las arquitecturas rurales que de manera intemporal hemos tenido y que han construido nuestros paisajes heredados. De aquello que también supieron hacer los maestros de obra que salieron de la Academia a finales del S XVIII y durante los primeros años del XIX, personajes que forjaron las bases de nuestra arquitectura tradicional moderna que hoy encontramos tan nuestra.
Glenn Murcutt nos ofrece esa mirada limpia y aestilística tan propia de lo rural. Enhorabuena Glenn por tu obra. El Croquis, al contrario de su política de “globalización” y vulgarización de la arquitectura, nos ofrece, como siempre cargada de plomo en sus páginas, la obra de este delicioso arquitecto en su último número