Es el primer dels llibres que publica sobre aquest tema
d´arquitectura popular i amb ell anseta la relació amb l´editorial Barcino. Es
l´any 1955 i viu encara a Mallorca. Es tracat d´un opuscle de 57 planes de 19
per 13,5 cm, editat en rústica amb una informació gràfica impotant en la quan
es barregen fotografíes, dibuixos i làmines de pintures sobre temes propis de
l´obra. Junt a les imatges del autor, fotografies i algúns esquemes i dibujos,
en general aporta làmines de Francecs de B. Moll, de Miquel Fullana, algunes de
Julio Caro Baroja, etc. i les fotografies de Tous, de l´editorial Roco, i de
l´Album Meravella.
És un dels estudis més atractius i novedosos dins el
panorama de monografies sobre temes d'arquitectura popular, o més aviat
arquitectura rural, diria jo. Ens permet conèixer les vinculacions amb la
mediterraneïtat, amb l'àrea de cultura catalana, i la seua inserció en el
panorama d'aquestes arquitectures a la península ibérica; és un estudi ampli,
sense els complexos del contemporani; lluny de les mirades excessivament
localistes que en l´actualitat trobem en particular en l'àmbit del Principat. Mirades aquests
últimes que no permeten una visió clara i atractiva de la complexitat cultural
del nostre país dintre del seu ambit natural: les terres catalanes,
valencianes i balears.
-------------------------------
Es el primero de los libros que publica sobre este tema de
arquitectura popular y con él inaugura su relación con la editorial Barcino. Es
el año 1955 y vive todavía en Mallorca. Se trata de un opúsculo de 57 páginas
de 19 por 13,5 cm, editado en rústica con una información gráfica potente,
donde se mezclan fotografías, dibujos y láminas de pinturas sobre temas propios
de la obra. Junto a las imágenes del autor, fotografías y algunos esquemas y
dibujos, aporta láminas de Francecs de B. Moll, de Miquel Fullana, algunas de
Julio Caro Baroja, etc. y las fotografías de Tous, de la editorial Roco, y del
Album Maravella.
Es uno de los estudios mas atractivos y novedosos dentro del
panorama de monografías sobre temas de arquitectura popular, o más bien
arquitectura rural, diría yo. Nos permite conocer las vinculaciones con la
mediterraneidad, con el área de cultura catalana, y su inserción en el panorama
de estas arquitecturas en la península ibérica, Un estudio amplio, sin los
complejos de lo contemporáneo; lejos de las miradas excesivamente localistas,
en particular las que en la actualidad vemos en el ámbito catalán. Miradas que no
permiten una visión clara y atractiva de la complejidad cultural de nuestro
país en el ámbito catalano-valenciano-balear.
Mes información en la conferencia dictada a la Seu de la
UCE, a Prada - Curs 2011